Se adresează membrilor comunității academice a UVT pentru performanțele deosebite obținute în ultimii 5 ani calendaristici precedenți atribuirii, în activitatea de predare și activități didactice conexe. Premiul reflectă, pe lângă aprecierea din partea studenților, capacitatea cadrului didactic de a încorpora noile tehnologii în activitatea didactică, de a utiliza metode inovative în predare (cx: flipped classroom), de a realiza lucrări științifice (altele decât lucrări de licență sau disertație) în colaborare cu studenții de la ciclul de studii universitare de licență sau masterat și valorificate în cadrul conferințelor sau prin publicații, de a contribui prin schimburi de bune practici didactice/conferințe/dezbateri/ateliere de lucru la creșterea expertizei în educație a comunității
UVT, inclusiv prin facilitarea implementării modelului reflexiv-colaborativ în activitățile didactice din UVT, precum și capacitatea cadrului didactic de a contribui la internaționalizarea curriculei, prin organizare / participare la inițiative de tip BIP (Blended Intensive Program) sau COIL (Collaborative Online International Learning).
Dorel UNGUREANU (1950 – 2018) reprezintă o personalitate de referință în peisajul educațional românesc. Licența și doctoratul în Științele educației le-a obținut la Universitatea din București. A absolvit, ca șef de promoție, Facultatea de Filosofie, Specializarea „Pedagogie-Limba Franceză” (1972- 1976). În 1995 a obținut Diploma de Doctor în Pedagogie, cu teza „Rezonanța feedback-ului și nivelul redundanței în comunicarea școlară orală”. De-a lungul anilor de activitate academică a demonstrat și practicat expertiza în oferirea feedback-ului rațional și constructiv. Din 1992, începe cariera universitară ca lector universitar, iar după o decadă de realizări academice didactice, manageriale, dar mai ales publicistice deosebite, devine profesor universitar în 2002. Din 2011, a fost
conducător de doctorat, la Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca. A fost directorul Catedrei de Pedagogie încă de la înființare (1997), iar apoi al Departamentului de Științe ale Educației, creând, construind și gestionând specializări și structuri academice în perioade de multiple restructurări ale învățământului superior, datorate Procesului Bologna și nu numai. Prin publicațiile domniei sale și prin colaborări interuniversitare, a promovat la nivel național și internațional expertiza de la Timișoara. „Moștenirea” științifică lăsată de Domnul Profesor Dorel Ungureanu este una bogată: cursuri precum Fundamentele educației (note de curs, 1999), Teoria și practica evaluării în educație (teme de curs, 2001), dar mai ales cărți de anvergură, ca unic autor, incluse în bibliografiile obligatorii pentru definitivat și grade didactice ale ministerului educației: Copiii cu dificultăți de învățare (1998),
Editura Didactică și Pedagogică, București, Educatie și curriculum (1999), Editura Universității de Vest, Timișoara, Teroarea creionului roșu (2001), Editura Universității de Vest, Timișoara. La acestea se adaugă cărțile coordonate, Pedagogie și elemente de psihologia educației, pentru definitivat și grade didactice (2005) Editura Cartea Universitară, în coordonare cu Prof. univ. dr. lon Dumitru, „Educația adulților—Baze teoretice și repere practice” (2007) Editura Polirom, lași, în coordonare cu Prof. univ. dr. Ramona Paloș și Prof. univ. dr. Simona Sava. A fost membru al unor asociații profesionale precum „Asociația Pedagogilor din România”, „Asociația Logopezilor din România”, respectiv membru fondator al Institutului Român de Educație a Adulților, al Universității de Vest din Timișoara, membru fondator al „Salvați copiii”, filiala Timiș, al Asociației „Reninco”, București.
– Conf. univ. dr. Mariana Crașovan (2024)